مطالعه

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

قبل از هرچیزی حقیقتاً باید از تیم مذاکره کننده که فرزندان انقلاب هستند تشکر و قدر دانی کنیم که زحمات فراوانی متحمل شدند و مذاکرتی نفس گیر را درطول این چندین ماه خصوصاً در وین  انجام دادند و در بعض موارد هم با طرف مقابلِ خود که مردمانی زور گو و دروغ گو، زیاده خواه و بدخواه بودند برخوردهای انقلابی داشتند،که در نهایت هم تلاشِ شبانه روزی تیم مذاکره کننده که به تعبیر رهبرمعظم انقلاب ،مردمانی امین،غیور ،شجاع و معتقد به مبانی انقلاب هستند، مُنتَج شد به یک جمع بندی در وین که به گفته ی وزیرمحترم امور خارجه کشورمان باید این جمع بندی مراحل قانونی و بررسی خود را در مجالس آمریکا و همچنین در مجالس ایران طی کند و در صورت تصویب و امضای مجالس طرفین قابلیت اجرائی پیدا خواهد کرد. بنابراین به نظر می رسد خوشحالی ها و تبریک های غیر متعارف و بیش از حد، بیجا و بی معنا باشد، دقیقاً مثل بیانیه لوزان که صرفاً یک بیانیه بودوهیچ اتفاق خاصی نیوفتاده بود!! اماعده ای غیرعادی و بیش از حد تبریک به هم میگفتند و حتی مردم را به تشویق ها و جشن های خیابانی ترغیب می کردنند. و عده ای از مسئولین محترم هم به گونه ای صحبت می کردنند و می کنند و قلم می زدند و می زنند که گوئی سیاست برد برد ، تبدیل شده است به سیاست برد باخت، و برنده ی این مذاکرات صد درصد ایران بوده است و آمریکا بازنده !!!! و حال آنکه خیلی بعید به نظر می رسد که اینگونه باشد، چراکه دولت مردان و دولت زنان آمریکائی در این مدت مذاکرات ، زیاده خواهی و بدخواهی خود را بیش ازپیش به جهانیان نشان داده اند،بااین حال چگونه می توان باور کرد که تیم مذاکره کننده ی آمریکائی از این مذاکرات فشرده و نفس گیر دست خالی بیرون رفته باشند؟! 

بنابراین معقول تر و معمول تر این است که مسئولین دولتی و غیردولتی که متأسفانه مذاکره ی با آمریکا را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور می دانند باید هم از امتیاز هائی که گرفته ایم سخن بگویند وهم از امتیازهائی که به طرف مقابل داده ایم ، تا مردم بتوانند درست قضاوت کنند وخدائی ناکرده به تحلیل غلط دچار نشوند. قطعاً و حتماً اگر به مردم عزیزمان اطلاعات کامل و درستی از مذاکرات وتحریم هاداده شود مقاومت و ایستادگی خود را بیش از پیش خواهند کرد،و مردم دوسته نخواهند شد که یکی از اهداف مهم دشمن همین دودسته کردن مردم است وبرای محقق شدن این هدف شومشان به شدت مشغول به فعالیت هستند.

دشمن به خوبی می داند که رمز شکست نخوردن جمهوری اسلامی ، وحدت و یکپارچگی ملت ایران است، به همین دلیل است که تمام تلاش خود را می کند تا این وحدت و یکپارچگی ملت ایران را خراب کرده و مردم را دو دسته کند.

به نظرمی رسد اولین و اساسی ترین نقش را برای دفع این نقشه دشمن ، خود مسئولین و نخبگان و تریبون دارها داشته باشند چراکه اگر حرف های نسنجیده و بی اساس بزنند قطعاً کمک خواهند کرد به نقشه شوم دشمن.حقیقتاً ازبعضی حرف ها و نوشته درباره بحث مذاکرات بوی تفرقه و دو دسته کردن مردم به مشام می رسد، مثل اینکه بگویند:

می گفتند و می نوشتند مذاکرات نمی شود و به نتیجه نمی رسد و.....

اما شد ،چه شدنی!!!!!!!!!

خب این جورحرف ها قطعاً در جامعه دودستگی و تفرقه ایجاد خواهد کرد ومردم را رو در روی هم قرارخواهد داد ودر نهایت خدائی ناکرده مُنجر می شود به چالشی برای نظام اسلامی، ویکدفه شاهد این مسئله خواهیم شد که مسئولینی که تلاش می کردنند تا تخاصم بین ایران و آمریکا ، تبدیل بشود به تفاهم، با حرف هائی بی اساس و تفرقه انگیز، تفاهم ملت ایران را به تخاصم بین خودشان تبدیل کرده اند و این کارقطعاً برخلاف عقل و شرع خواهد بود و منافع ملی و مصالح کشور و نظام جمهوری اسلامی را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.

به امید آن روزی که با همدلی و هم زبانی بین ملت و دولت بتوانیم بر تمام زور گویان عالم فائق آمده وبه تمام حقوق مسلم کشورمان من جمله هسته ای دست یابیم ان شاءالله.

این بحث ادامه دارد

 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۲
Roholla ataei

همان مقدار از نَعَماتی که ما مطَلِع هستیم، میبینیم که خیلی برایمان لازم وضروری است و اگر نباشد حقیقتاً زندگی مان مختل می شود، مثلا فرض بفرمائید اگر ما چشم نداشته باشیم، چه اتفاقی می افتد؟! دیگر هیچ کدام از زیبائی های دنیا را نخواهیم دید و……زندگی برایمان سخت وبی معنا می شود، یا مثلا اگر دست نداشته باشیم، پا نداشته باشیم، خیلی از کارها را نمی توانیم انجام بدهیم نه اینکه نخواهیم بلکه نمی توانیم، مثلا کسی که دست ندارد، می خواهد، خودش غذا بخورد اما نمی تواند،شما اگر به کسی که خدائی ناکرده سرطان دارد و دکتر جوابش کرده و لحظات آخر عمرش باشد بگوئید بیا باهم برویم تفریح، برویم از بهترین جاهای ایران دیدن کنیم و لذت ببریم،او در جواب می گوید چه تفریحی؟! چه لذتی؟!حقیقتاً این فرد مریض، دوست دارد و می خواهد از لذائذ دنیا لذت ببرد اما دیگر نمی تواند.
به طور کلی کسی که از سلامتی کامل جسمانی برخوردار نباشد لذت نمی برد از آنچه که یک فرد سالم لذت می برد. بنابراین ،سلامتی جسمانی انسان یکی ازبزرگترین نعمات الهی است که باید قدرآن را بدانیم و شکر آن را بجا بیاوریم.
آیات و رویات فراوانی داریم که می فرمایند همان طور که جسم انسان مریض و افسرده و بی حال می شود، قلب انسان هم یک وقتا مریض و بی حال می شود. امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه حکمت ۹۱ می فرمایند:
انَّ هذِهِ القُلُوبَ تَمَلُّ کَما تَمَلُّ الابدانُ، قلب ها مریض و افسرده می شوند همان گونه که بدن ها مریض می شوند.
بنابراین همان طور که بدن انسان اگرمریض بشود لذت نمی برد از آنچه که بدن سالم لذت می برد، قلب انسان هم اگر مریض بشود دیگر لذت نمی برد از آنچه که قلب سالم لذت می برد. نقل شده جوانی به عارفی گفت: ببخشد حاج آقا یه سؤالی داشتم، شما چه طوری لذت خواب سحر را رها می کنید و بلند می شوید و نماز شب می خوانید؟؟!! آن عارف هم در جواب فرمود، اتفاقاً من هم از شما یک سؤالی داشتم شما چگونه لذت نماز شب را رها می کنید و می خوابید؟؟!!
قلب مریض نمی تواند از نمازلذت ببرد، نمازی که امام حسین علیه السلام فرمود من به نماز عشق می ورزم.
قلب مریض نمی تواند از سحر و نماز شب لذت ببرد.
قلب مریض نمی تواند از ماه مبارک رمضان لذت ببرد، ماهی که نفس کشیدن انسان درآن ، تسبیح محسوب می شود، ماهی که در آن خوابیدن عبادت و هر دعائی مستجاب می شود، ماهی که سراسر رحمت و مغفرت ومحبت است.
امیرالمؤمنین علیه السلام راه علاج مریضی قلب را در این می دانند که انسان سراغ حرف های حکمت آمیز برود. فاَبتَغوا لَها طرائِفَ الحِکَم، بشتابید به حرف های حکمت آمیرز
انصافاً اگر قلب انسان که به تعبیر مرحوم علامه طباطبائی (ره) همان جان و روان و باطن و درون آدمی است، سالم بشود از تمام اُموراتِ زندگی خود چه مادی و چه معنوی بهترین لذت ها را خواهد برد.
در این ماه مبارک رمضان ، خصوصاً شب های قدری که در پیش است فرصت بسیار مناسبی است برای اینکه قلب های مریض شفاء بگیرد تا انسان بتواند اززندگی دنیا و آخرت بهترین لذت ها را ببرد. انشاءالله.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۷
Roholla ataei

هنگامی که علی بن موسی الرضا علیه السلام توقفشان درنیشابور تمام شد و می خواستند به سوی مأمون حرکت کنند، دانشمندان و اهل علم آمدند نزد حضرت و عرض کردند: ای فرزند رسول خدا از نزد ما کوچ می کنید و حدیثی برای ما نمی گوئید که از آن بهره بگیریم؟

آن حضرت در کجاوه نشسته بودند،سرشان را ازآن بیرون آوردند و فرمودند: از پدرم محمد بن علی شنیدم که می گفت از پدرم شنیدم .......رسول خدا می فرمودند که خداوند می فرماید:

لااِلهَ اِلا الله حِصنی فَمن دَخَلَ حِصنی أَمِنَ مِن عَذابی.

لااله الله دژ محکم  من است که هرکس در این دژ وارد شود از عذاب من در امان خواهد بود.

روای می گوید: وقتی کاروان حرکت کرد امام رضا علیه السلام ما را صدا زد و فرمود، بِشروطِها وأَنا مِن شُروطِها.این ایمن ماندن ازعذاب الهی شرایطی دارد که منِ امام رضا از شرایط آن هستم. آنچه که به طور مُسَلَّم از این روایت برداشت می شود این است که پذیرش ولایت امام رضا علیه السلام و به طور کلی ولایت اهل بیت عصمت و طهارت شرط ایمن ماندن از عذاب الهی است، خصوصاً پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام چرا که در روایتی دیگرفرمود وِلایَةُ علی بنِ اَبیطالب حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی أَمِنَ مِن عَذابی.

ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و بندگی و بهترین فرصت برای به خدا رسیدن است  که متأسفانه این فرصت رو به پایان هم می باشد،باید تلاش کنیم و از خداوندعاجرانه درخواست کنیم که ولایت پذیری ما را بالا ببرد چرا که اگر خدائی ناکرده ولایت پذیری نداشته باشیم نه اینکه عبادات ما مورد قبول درگاه الهی قرار نمی گیرد بلکه طبق روایتی که نقل کردیم مشمول عذاب الهی خواهیم شد.

در عصر غیبت هم پذیرفتن ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله است و اطاعت از این تُحفه ی الهی می تواند ما را از شر دنیا و آخرت در امان نگه دارد.

 حقیقتاً خوشا بسعادت شهدائی که عاشق و دلباخته ی ولایت اهل بیت و مطیع محض ولی فقیه زمانشان بودند و با شهادتشان شمع محفل بشریت شده وبا آمدنشان هم شهر ما را عطراگین کرده و غبار غفلت را از دلهای غافل می زدایند وخدا را هزاران مرتبه شکرکه استان البرز توفیق داشت در این ماه میهمانی خدا، میزبان یک میهمان ویژه ای باشد که در ملکوت اعلی زُهّاد و عُبّاد به مقام آنها غبطه می خورند و بازهم هزاران مرتبه خدا را شکر که امت شهید پرور و وفاداراستان البرز با تشییع بی نظیر خود از پیکر مطهر شهید سیدجلیل میری باردیگر یک مشت محکمی به دهان یاوه گویان و زیاده خواهان بین المللی خصوصاً آمریکای جنایتکار زده و اسقامت و ولایت پذیزی خود را به جهانیان نشان داده و این کشور را ازشر بدخواهان در امان نگه داشتند ،به امید آن روزی که دلهای تمام مسمانان جهان آماده ی پذیرش ولایت ولی الله اعظم قائم آل محمد(ص) بشود ان شاءالله .    

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۷
Roholla ataei