مطالعه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

بعد از مدت‌ها کشمکش درونی که هنوز هم آزارم می‌دهد، برای رهایی از این زجر به این نتیجه رسیده‌ام و آن در این جمله خلاصه می‌شود، خدایا عاشقم کن.
اگر چنین کنی که از دریای رحمت و کرامتت چیزی کاسته نمی‌شود و زیانی به تو نمی‌رسد.
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
اگر چنین کنی، دیگر هیچ نخواهم؛ چون همه‌چیز دارم. می‌دانم اگر چنین کنی، از این بند، رهایی یافته و دیگر به سویت پر
این قسمتی از وصیت‌نامه‌ی شهید والامقام امیر حاج امینی رحمه‌الله علیه بود.
بنده به تمام عزیزان توصیه می‌کنم که وصیت‌نامه‌ی کامل این شهید بزرگوار را مطالعه کنند، زیرا به مجرد خواندن این وصیت‌نامه، انسان احساس می‌کند قلبش صیقل یافته است.
و یکی از جالب‌ترین مطالبی که نظر انسان را به خود جلب می‌کند جمله‌ی خدایا عاشقم کن است. این جمله، حقیقتاً جمله‌ای پررمزوراز است که رمز آن را کسی جز یک عاشق نمی‌فهمد.
میان عاشق و معشوق رمزی است چه داند آن‌که اُشتر می‌چراند.
یک عاشق برای معشوقش و برای رسیدن به معشوقش سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهد حتی جان دادن را و این سخت‌ترین کارها از نظر غیر عاشق سخت است وگرنه از نظر یک عاشق عین شیرینی و لذت است.
بنابراین عشق و محبت اَهرم و محور هر حرکت و هر عملی است.
اگر اندکی در اعمال روزمرگی خود دقت کنیم قطعاً تصدیق خواهیم کرد که محور اصل و اساسی ما در انجام دادن یا انجام ندادن کارها، دوست داشتن و دوست‌نداشتن است. انسان کاری را که دوست داشته باشد انجام می‌دهد و کاری را که دوست نداشته باشد انجام نمی‌دهد مگر اینکه مجبور باشد.
عشق و محبت است که به انسان امید و انگیزه می‌دهد و امید است که به انسان حرکت می‌دهد.
آن‌قدر عشق و محبت مهم است که خداوند متعال بعدازآن همه سختی و مشقتی که پیامبر اسلام برای امت خود متحمل شد مزد رسالت حضرت را مودت و محبت قرارداد در آنجا که فرمود: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی.
پیامبر بگو که هیچ مزدی از شما نمی‌خواهم جز عشق و محبت ورزیدن به اهل‌بیتم را؛ زیرا حقیقتاً عشق و محبت ورزیدن واقعی به اهل‌بیت، پیروی و عمل کردن به دستورات آن‌ها را به همراه دارد و عمل کردن به دستورات آن‌ها خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
بنابراین عشق و محبت محور هر حرکت و عملی خواهد بود و حقیقتاً چه زیبا گفت این شهید والامقام که خدایا عاشقم کن زیرا اگر چنین کنی دیگر هیچ نخواهم، چون همه‌چیز دارم.
حقیقی‌ترین عشق، عشق به عشق‌آفرین است. اگر واقعاً کسی عاشق خداوند متعال بشود تمام دستورات خداوند را و تمام اتفاقاتی که در دنیا برایش می‌افتد شیرین و زیبا می‌بیند، حتی اگر مصیبتی برایش پیش بیاید.
بزرگ‌ترین و بالاترین مصیبتی که در طول تاریخ بشریت اتفاق افتاد به‌گونه‌ای که در زمین و آسمان بزرگ‌ترین از این مصیبت وجود ندارد، مصیبت آقا سید الشهداء علیه‌السلام است؛ اما وقتی از ام‌المصائب حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها می‌پرسند چه دیدی؟ می‌فرمایند: ما رأیت إلا جمیلا: من جزء زیبایی چیزی ندیدم، این حرف را کسی جز یک عاشق واقعی نمی‌تواند بزند.
عشق و محبت به عشق‌آفرین آن‌قدر شیرین و لذیذ است که اگر کسی حلاوت آن را بچشد حتی لفظ عشق را برای کسی جز خدا و خدائیان عالم به کار نمی‌برد چه برسد به اینکه عشق بورزد.
امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند: الهی من ذا لذی ذاق حلاوَه محبتک فرام منک بدلا:
خدایا چه کسی است که شیرینی محبت تو را بچشد و سپس غیر تو را انتخاب کند؟! این حرف‌ها واقعیت‌هایی است که تا انسان تجربه نکند، قطعاً آن‌ها را تصدیق نخواهد کرد و این سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت بسیار خوبی است، هم برای تجربه کردن و هم برای عاشق شدن به امید آن روزی که ما هم عاشق شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۲۷
Roholla ataei

خانوووووم...شماره بدم؟؟

خانوم برسونم؟؟؟؟

خانوم چن لحظه از وقتتو به ما میدی؟؟؟؟

اینها جملاتی بود که دخترک درطول مسیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!!

بیچاره اصلن اهل این حرفا نبود.....این قضیه به شدت آزارش می داد.

تاجائی که چندبار تصمیم گرفت بی خیال درس و مدرک شود و به محل زندگیش باز گردد.

روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت....

شاید می خواست گله کند ازوضعیت آن شهر لعنتی.....!

دخترک وارد حیاط امامزاده شد...خسته...انگار فقط آمده بود گریه کند...

دردش گفتنی نبود....!!!

رفت و از روی آویزچادری برداشت وسر کرد.... وارد حرم شد و کنار ضریح نشست،زیر لب چیزی می گفت انگار!!!خدایاکمکم کن....

چند ساعت بعد دخترک که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدارشد.......

خانوم!!خانوم!!پاشو سر راه نشستی مردم می خوان زیارت کنن!!

دخترک سراسیمه بلند شدو راه افتاد به سمت دانشگاه ، چون باید قبل ازساعت 8 خود را به خوابگاه برساند.....به سرعت ازآنجا خارج شد.....وارد شهرشد....اما انگارچیزی شده بود....دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد....!

انگار محترم شده بود...نگاه بدی تعقیبش نمی کرد!

احساس امنیت کرد...با خود گفت:مگه میشه آنقدر زود دعام مستجاب شده باشه!!!! فکر کرد شاید اشتباه  می کند!!اما اینطور نبود!

یک لحظه به خود آمد.......

دید چادرامامزاده را سرجایش نگذاشته....!تازه فهمید که حجاب مصونیت است نه محدودیت

حقیقتا تمام دستورات دین اسلام  به نفع تک تک افراد جامعه است و دنیا و آخرت مردم و جامعه را آباد می کند که یکی از این دستورات مهم دین اسلام رعایت حجاب زنان است که این حجاب امنیت جانی و روانی زنان را قطعا تامین خواهد کرد که البته این یکی از آثار قطعی حجاب است. بر طبق آمار تکان  دهنده ای که در سالیان پیش منتشرشد ، در سوئد در هربیست دقیقه یک بار، یک زن کتک می خورد ومجروح می شود، و در هر سه ساعت یکبار، به یک زن تجاوز می شود.وهزاران هتک حرمت که به مقام شامخ زن انجام می گیرد که همش و همش به خاطر بدحجابی و بی حجابی است .

یک خانم بی حجاب فقط و فقط خود را فدای عیاشی و خوش گذرانی افرادی هوس ران و بی بند بارکرده و ارزش والای خود را لگدمال می کند.

به امید آن روزی که تمام بانوان گرامی با رعایت پوشش کامل ازکرامت و ارزش خود بیش از پیش محافظت کرده و نگذارند کرامتشان دست خوش یک عده هوس ران گردد.     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۵۷
Roholla ataei


واقعا دراین دنیای وانفسا اکثرمعاملاتی که انجام می شود غیر منصفانه و نابرابر است، بعضی ها که شاید کم هم نباشند دنبال این هستند که در معاملات سرطرف مقابل را کلاه گذاشته و سود بیشتری را به جیب بزنند، بنابراین اکثرمعاملات نابرابر است ، اما دربین این معاملات نابرابر یک معامله ی نابرابر دیگری هم وجود دارد که خیلی فرق می کند،زیرا طرف معامله کسی است که یک چیزکثیر می دهد در مقابل یک چیز کم در دعای ماه رجب به پروردگار می گوئیم: یامن یعطی الکثیر بالقلیل

ای کسی که یک چیززیاد می دهی درمقابل یک چیز کم.

واقعا این خدای از مادر مهربان تر چه قدر رئوف و بخشنده است !!!آنقدر بخشنده است که در دعا می گوید: یامن یعطی من سئله : ای خدائی که هرکس ازت هر درخواستی داشته باشد عطا می کنی

بانگ می آید که ای طالب بیا                      جود محتاج گدایان چون گدا

جود محتاج است و خواهد طالبی                 همچنان که توبه خواهد طائبی

کجای عالم کسی را سراغ داریم که اینقدر رئوف و بخشنده باشد؟!آنقدر بخشنده باشد که بگوید اگراز من خواسته ای هم نداشته باشی من بهت نعمت عطا می کنم!!محال است کسی یافت شود جزء خداوند متعال. ما در دعای ماه رجب خطاب به پروردگار می گوئیم یامن یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمه

ای خدائی که عطا می کنی به کسی که هیچ در خواستی از تو نداشته!!!

واقعاهم همین گونه است،ما خیلی ازنعمت هائی که داریم ازخدا درخواست نکرده بودیم اما خداوند از کرمش بر ما عطا کرده است مثلا ما کی از خدا درخواست کرده بودیم که وقتی به دنیا می آئیم در سینه مادرمان شیر قراربدهد تا ما از آن ارتزاق کنیم ، یامثلا ما کجا از خدا درخواست کرده بودیم که به ما دست وپاو......بدهد تا با آن بتوانیم خیلی ازفعالیت هایمان را انجام بدهیم .خلاصه ما آنقدر نعمت های فراوانی در اختیارداریم که ازشمارش خارج  است وهیچ کدام آنها را هم ازخداوند درخواست نکرده ایم.  

حقیقتا باید در این ماه رجب که ماه خداست ارتباط خود را با خدای خود قوی تر کنیم و اگرهم خدائی ناکرده از ما خطائی سرزده است توبه کنیم که حضرت باقرعلیه السلام فرمودند:اگرمردی درشب تاریک شتربا توشه اش را درسفرگم کند و سپس پیداکند چقدر خوشحال می شود،همینطور است در ارتباط با انسانی که راه اصلی حق را گم کرده و گناه و معصیت خدا را انجام داده و سپس توبه کند ، خداوند خوشحال می شود .

 واقعا اگر کسی از ته دل توبه کند خداوند نه تنها گناهان او را می بخشد بلکه گناهان او را تبدیل می کند به حسنات ،آنجا که در سوره فرقان فرمود: الا من تاب و امن و عمل عملا صالحا فاولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات و کان الله غفورا رحیما.

 

خدایا،ای پناه بی پناهان                               تو ای ستار و غفار گناهان

کریمی،دستگیری،بی نیازی                          رحیمی،کارسازی،دلنوازی

منم آن بنده ی محتاج و خسته                         کنارخوان احسانت نشسته

خدایا بگذر از این بنده ی بد                           به حق احمد و آل محمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۰۱
Roholla ataei