مطالعه

اگرشورا نبود عاشورا هم نبود

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ب.ظ


حادثه عاشورا حقیقتاً یک فاجعه ی عظما در جهان اسلام  و مصیبتی بزرگ برای اهل آسمان و زمین می باشد که در زیارت عاشورا می فرماید مُصیبَتاً ما أعظَمَها وَ أعظَمَ رزییتها فی الاسلام و فی جَمیعِ السَّمواتِ و الارض.

 و متأسفانه این مصیبت أعظم درتاریخ بشریت از اول خلقت تا به امروزنمونه نداشته است  و لکّه ننگی بردامان ستم نهاد وآدمیان رادربرابرفرشتگان شرمنده ساخت.

این مصیبت بزرگ نباید اتفاق می افتاد، نباید حُرمت پیامبرعزیزاسلام شکسته می شد،نباید بندگان مخلص خدا خصوصاً حسین بن علی علیه السلام به مَسلَخ می رفتند.

حالا سوال این است که چرا اینگونه شد؟!

چرا جامعه اسلامی به این انحراف بزرگ کشیده شد؟!

مقام معظم رهبری این پرسش را اینگونه مطرح می کنند که:

چه شد که پنجاه سال بعداز در گذشت پیغمبر مُکَّرَم اسلام جامعه اسلامی به آن حد رسید که کسی مثل امام حسین علیه السلام ناچار شد برای نجات جامعه، این چنین فداکاری بکند؟....ما بایدنگاه کنیم و ببینیم که چه شدکه  فردی مثل یزید برجامعه اسلامی حاکم شد؟

چه شد که بیست سال بعداز شهادت امیرالمؤنین علیه السلام در همان شهری که ایشان حکومت می کرد،سرهای پسران امیرالمؤمنین علیه السلام را برنیزه کردند ودر آن شهر گرداندند؟

کوفه همان جائی است که امیرالمؤمنین  توی بازارهای آن راه می رفتند،تازیانه بر دوش می انداخت و مردم را امر به معروف و نهی از منکر می کردند،فریاد تلاوت قرآن در آناءاللیل و اطراف النهار از مسجد و تشکیلات آن بلند بود.

این همان شهری است که حالا دخترها و حَرم امیرالمؤمنین علیه السلام را به اسارت در بازار آن می گردانند،

چه شد که ظرف بیست سال به این جا رسیدند؟!

این کلام بسیار دقیق و مهم مقام معظم رهبری حقیقتاً جای بسی کار وتأمل دارد که اگرخدائی ناکرده ذره ای ازاین مهم غفلت شود چه بسا آن فاجعه ی عظمائی که بر سر جامعه اسلامی پیامبر آمد و جگر گوشه پیغمیر را به گودال قتلگاه بُردند، بدتراز آن بر سر جامعه اسلامی ما بیاید.

اکثر محققین و عاشورا پژوهان بر این نظر هستند که ریشه ی این انحراف به پنجاه سال پیش از واقعه عاشورا بر می گردد که نشانه های این انحراف در آخرین سالهای عمرشریف رسول الله نمایان شد و پس از رحلت ایشان به طور کامل محقق شد و باتشکیل شورای سقیفه که مُنتَج به کنار زدن جانشین برحق پیامبراسلام یعنی مولاامیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام شد، بزرگترین انحراف در تاریخ اسلام از همین جا آغاز شد و جامعه اسلامی را به فرهنگ وقیح جاهلیت قبل از اسلام برگرداند.

فرهنگ جاهلیت فرهنگ بسیارغلطی بود که پیامبر اسلام برای مبارزه با آن سختی های بسیاری را متحمل شدند تا جائی که خود ایشان فرمودندهیچ پیامبری مثل من آزار و اذیت نشد.

خب با برگشت جامعه اسلامی به دوران جاهلیت تمام رذائل اخلاقی، اجتماعی،فرهنگی در جامعه احیا شد یعنی دنیا پرستی ومقام پرستی و شهوت رانی وبی غیرتی و مال دوستی و حرام خواری درجامعه اسلامی  ارزش تلقی شد.

 بنابراین کاملاًبدیهی است وقتی چنین رذائلی در جامعه اسلامی با تشکیل شورای سقیفه رواج پیداکند ،باید شخص شارب الخمر و سگ بازی به نام یزید هم حاکم جامعه اسلامی شده و بندگان مخلص خدا را به مسلخ ببرد، لذا شورا باعث حادثه عاشورا شد که اگر شورا نبود قطعاً عاشورا هم نبود زیرااگرافراد دنیا پرست و جاه طلب می گذاشتند بعد ازرحلت رسول الله جامعه اسلامی به دست امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب  علیه السلام واولاد طاهرینشان می افتاد قطعاً به جای رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی در جامعه رشد می کرد و بندگان با فضیلت وبا کرامت ابداً به مسلخ نمی رفتند.

قطعاً اگر در جامعه اسلامی ما هم خدائی ناکرده فرهنگ جاهلیت مُدِرن حاکم شود چه تضمینی است که اولیای الهی به گودال قتلگاه نروند؟!

اگرغیرت دینی جای خود را به بی غیرتی و بی تفاوتی داد.

اگرخدا ترسی جای خود را به کدخداترسی داد.

اگراشداء علی الکفار جای خود را به تساحل و تسامح با کُفارداد.

اگرکوخ نشینی جای خودرا به کاخ نشینی داد.

اگر شهادت طلبی جای خودرا به دنیاطلبی داد.

اگر عبادت و شجاعت  جای خودرا به خباثت و خیانت داد.  

اگر اطاعت از ولی خدا جای خودرا به اطاعت از ولی شیطان داد.

واگرگفتمان عزت جای خود را به گفتمان ذلت داد.

قطعاً کربلا تکرار خواهد شد،که البته اگرحقیقتاً مردم عاشورائی ایران با رهبری حسین گونانه مقام معظم رهبری نبود تا الان صدها کربلای دیگردر جامعه اسلامی اتفاق می افتاد و خداوند را هزاران مرتبه شکربابت این نعمت عظما.

 

    

 

 

     

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴
Roholla ataei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی