مطالعه

رمز جهنمی نشدن

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

هنگامی که علی بن موسی الرضا علیه السلام توقفشان درنیشابور تمام شد و می خواستند به سوی مأمون حرکت کنند، دانشمندان و اهل علم آمدند نزد حضرت و عرض کردند: ای فرزند رسول خدا از نزد ما کوچ می کنید و حدیثی برای ما نمی گوئید که از آن بهره بگیریم؟

آن حضرت در کجاوه نشسته بودند،سرشان را ازآن بیرون آوردند و فرمودند: از پدرم محمد بن علی شنیدم که می گفت از پدرم شنیدم .......رسول خدا می فرمودند که خداوند می فرماید:

لااِلهَ اِلا الله حِصنی فَمن دَخَلَ حِصنی أَمِنَ مِن عَذابی.

لااله الله دژ محکم  من است که هرکس در این دژ وارد شود از عذاب من در امان خواهد بود.

روای می گوید: وقتی کاروان حرکت کرد امام رضا علیه السلام ما را صدا زد و فرمود، بِشروطِها وأَنا مِن شُروطِها.این ایمن ماندن ازعذاب الهی شرایطی دارد که منِ امام رضا از شرایط آن هستم. آنچه که به طور مُسَلَّم از این روایت برداشت می شود این است که پذیرش ولایت امام رضا علیه السلام و به طور کلی ولایت اهل بیت عصمت و طهارت شرط ایمن ماندن از عذاب الهی است، خصوصاً پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام چرا که در روایتی دیگرفرمود وِلایَةُ علی بنِ اَبیطالب حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی أَمِنَ مِن عَذابی.

ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و بندگی و بهترین فرصت برای به خدا رسیدن است  که متأسفانه این فرصت رو به پایان هم می باشد،باید تلاش کنیم و از خداوندعاجرانه درخواست کنیم که ولایت پذیری ما را بالا ببرد چرا که اگر خدائی ناکرده ولایت پذیری نداشته باشیم نه اینکه عبادات ما مورد قبول درگاه الهی قرار نمی گیرد بلکه طبق روایتی که نقل کردیم مشمول عذاب الهی خواهیم شد.

در عصر غیبت هم پذیرفتن ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله است و اطاعت از این تُحفه ی الهی می تواند ما را از شر دنیا و آخرت در امان نگه دارد.

 حقیقتاً خوشا بسعادت شهدائی که عاشق و دلباخته ی ولایت اهل بیت و مطیع محض ولی فقیه زمانشان بودند و با شهادتشان شمع محفل بشریت شده وبا آمدنشان هم شهر ما را عطراگین کرده و غبار غفلت را از دلهای غافل می زدایند وخدا را هزاران مرتبه شکرکه استان البرز توفیق داشت در این ماه میهمانی خدا، میزبان یک میهمان ویژه ای باشد که در ملکوت اعلی زُهّاد و عُبّاد به مقام آنها غبطه می خورند و بازهم هزاران مرتبه خدا را شکر که امت شهید پرور و وفاداراستان البرز با تشییع بی نظیر خود از پیکر مطهر شهید سیدجلیل میری باردیگر یک مشت محکمی به دهان یاوه گویان و زیاده خواهان بین المللی خصوصاً آمریکای جنایتکار زده و اسقامت و ولایت پذیزی خود را به جهانیان نشان داده و این کشور را ازشر بدخواهان در امان نگه داشتند ،به امید آن روزی که دلهای تمام مسمانان جهان آماده ی پذیرش ولایت ولی الله اعظم قائم آل محمد(ص) بشود ان شاءالله .    

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۰
Roholla ataei

نظرات  (۲)

۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۸ محمد عباسی
با سلام خدمت شما دوست عزیز بنده با مطالب جدید آپ هستم اگر خواستید یک سر بزنید اگر اومدید خواهشا نظر یادتون نره
hamechizz.blog.ir
بدبختی وسعادت..بیماری وسعادت..فقروغناساخته ذهن شماست..اسپنسر...شمابه هرانچه بیندیشیدهمان میشود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی