مطالعه

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ما انقلابمان را درجنگ به جهان صادرنموده ایم. مامظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم. ما درجنگ پرده ازچهره تزویرجهانخوران کنار زدیم.....ما درجنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم.ما  درجنگ ریشه های انقلاب پر بار اسلامی مان را محکم کردیم.....ما  در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت ها سالیان سال می توان مبارزه کرد... امام خمینی رحمة الله علیه

این فرمایشات حضرت امام، واقعیاتی است که انسان در روز سه شنبه 26  خرداد  94 که حقیقتا در تاریخ ماندگار شد، با تمام وجود لمس می کرد و قطعا تصدیق می کرد که بله ما انقلابمان را در جنگ به جهانیان صادر کردیم.

ما انقلابمان را توسط جوانانی به جهان صادر کردیم که حقیقتا عاشقان خدا و فانیان فی الله بوده و مرگ و دنیا را به بازی گرفته بودند و برای اعتلای اسلام و حفظ عزت ملت ایرن از هیچ چیزی دریغ نکردند حتی جانشان.

واقعا اگر غیر از این بود که با دستان بسته در برابر دشمن خون خوار، مقاومت نمی کردنند!!

واقعا اگر غیراز این بود که با دستان بسته گره از کار ملت ایران به هنگام نیاز باز نمی کردنند که رهبر معظم انقلاب به درگاه الهی عرضه می دارد که سپاس بی پایان پروردگار حکیم ومهربان را که در لحظه های نیاز این ملت خداجوی و خدا باور، بشارت های تردید ناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید.

اگر غیر از این بود که معمار کبیر انقلاب نمی فرمود، اینجانب هر وقت با یکی از چهره ها روبه رو می شوم و عشق او را به شهادت در بیان وچهره ی نورانیشان مشاهده می کنم،احساس شرمساری و حقارت می کنم .....و هروقت مناجات و راز و نیازهای این عاشقان خدا و فانیان راه حق را در آستانه هجوم به دشمن می نگرم که با مرگ دست به گریبان هستند و از شوق و عشق در پوست نمی گنجند،خود را ملامت می کنم و بر حال خویش تأسف می خورم.

حقیقتا این فرمایشات حضرت امام پیرامون شهداء خیلی جای تأمل دارد.

شهداء راهی را که امام بزرگوار برای این ملت ترسیم کردنند با جان و دل وبا استقامتی بی نظیر پیمودند و به معنای واقعی کلمه شمع محفل بشریت شدند.

انصافا تشیع باشکوه پیکر270 شهید دوران دفاع مقدس که 175 نفر آنها شهدای مظلوم غواص بودند، حامل پیام هائی پر مغز و پر مضمونی بود که به فرموده ی رهبرمعظم انقلاب، یکی از به یاد ماندنی ترین حوادث انقلاب شد.

اولین پیام این بود که شهدا خواستند به تمام عالم بفهمانند که نائب امام زمان را تحت هیچ شرایطی تنها نخواهند گذاشت و لو اینکه دست بسته 29 سال در بیابان های عراق مفقود باشند، با همان دست های بسته می آیند و نمی گذارند دستان رهبرشان بسته شود.

دومین پیام این استخوان های دست بسته این بود که به جهانیان نشان دادند که قدرت ایران به موشک های باستیک  و انرژی هسته ای و.... نیست، قدرت جمهوری اسلامی چیزی است ماورای طبیعت که اگر اراده بکند تمام معادلات جهانی را بهم خواهد زد که تا کنون بهم زده است.

و سومین پیام این بود که بیش از پیش خباثت و جنایت شیطان بزرگ، آمریکا را علیه ملت ایران به جهانیان نشان دهند چرا که تمام جزئیات عملیات کربلای 4 را  رادارهای آمریکائی به جبران قضیه مک فارلین ،به عراقی ها داده بودند و بعثی های ملعون هم با وقاحت تمام رزمندگان غیور اسلام را با بدترین وضع ممکن به شهادت رساندند که تاریخ هرگز مظلومیت و شجاعت این شیر مردان را فراموش نخواهد کرد.

آخرین پیام حضور معجزه آسای شهداء در خیابان های تهران این بود که تنها راه مقابله با شیطان بزرگ، آمریکا و جیره خواران مزدورش فقط و فقط استقامت است ولاغیر.

به امید آن روزی که با مقاومت خود در برابر دشمنی دشمنان پرچم این نهضت را با دستان علمدار کربلای ایران حضرت خامنه ای کبیر به دستان با برکت حضرت صاحب الامر مهدی زهرا سلام الله برسانیم، ان شاءالله.    

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۸
Roholla ataei

عده ی کثیری از مردم تصور می کنند که ملائکه فقط بر پیامبران الهی نازل می شوند و نزول ملائکه بر غیر پیامبران محال است، اما نص صریح آیه قرآن براین تصور خط بطلان کشیده و نزول ملائکه را بر غیر پیامبران الهی ثابت می کند، در سوره ی فصلت آیه 30 می فرماید:

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا باالجنة التی کنتم توعدون

کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و سپس بر این گفته و عقیده استقامت کنند ملائکه الهی بر آنها نازل می شود و می گوید نترسید و غمگین نباشید و بشارت باد برشما بهشت.

و در جاهای دیگر قرآن کریم تصریح دارد به این که ملائکه برغیر پیامبران الهی نازل می شوند مثل سوره آل عمران آیه 125 که خطاب به رزمندگان جنگ بدر می فرماید، اگر استقامت کنید  و تقوی پیشه کنید،خداوند شما را به پنج هزار نفر از ملائکه یاری می کند.

بنابراین طبق آیات قرآن نزول ملائکه برغیرپیامبران کاملا یک امری ممکن است، اما در تمام این آیاتی که نزول ملائکه را بر غیر پیامبران اثبات می کند قید استقامت را با الفاظ گوناگون مطرح می کند و این قید مهم می تواند بیانگر این باشد که رمز نزول ملائکه بعد از ایمان به پروردگار، استقامت است که البته این استقامت برسر همان ایمان  و عقیده ای است که یک شخص مؤمن به آن اقرارکرده است ، لذا در آیه شریفه بلا فاصله بعداز قالوا ربناالله می فرماید ثم استقاموا یعنی اگر کسی بعداز این که بگوید رب ما الله است و براین گفته و عقیده استقامت ورزد ،در این هنگام است که ملائکه الهی بر او نازل می شوند و سه هدیه را به شخص مؤمن با استقامت می دهند که اولین آنها این است که به او می گویند الا تخافوا از هیچ چیز نترسید.

حقیقتاً اینکه انسان از هیچ چیز نترسد یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و دومین هدیه ای که به او می دهند ولا تحزنوا است یعنی ای انسان مؤمن ازهیچ چیز ناراحت و محزون مباش، واقعا اینکه انسان در زندگی خود حزن و اندوه دنیائی نداشته باشد بازهم خودش یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و در نهایت هم آخرین هدیه یعنی بهشت برین را به انسان مؤمن با استقامت بشارت می دهد.

اگر بخواهیم یک فردی را نام ببریم که مصداق  بارز این آیه شریفه باشد با جرأت می توان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمة االله علیه را نام برد.

امام مردی بود که از بن دندان اعتماد و اعتقاد کامل به تدبیر و وعده ی الهی داشت و حقیقتاً هم پای این گفته وعقیده ی خود با تمام وجود استقامت کرد و دقیقا همین ایمان و استقامت امام بود که ایشان را مردی حقیقتا نترس و شجاع کرده بود، حضرت امام آنقدر نترس و شجاع بود که در صحیفه ج 1صفحه 72 خوشان فرمودند:

من از آن آدم ها نیستم که اگر یک حکمی کردم بنشینم چرت بزنم که این حکم خودش برود، من راه می افتم دنبالش ،اگرمن خدائی ناخواسته یک وقتی دیدم که مصلحت اسلام اقتضاء می کند یک حرفی بزنم ، می زنم و دنبالش راه می افتم واز هیچ چیزنمی ترسم بحمدالله.

والله تاحالا نترسیده ام.

اگر حضرت امام به معنای واقعی کلمه اعتماد و اعتقاد به وعده ی الهی نداشت و بر این اعتقاد خود استقامت نمی کرد و ملائکه الهی بر او نازل نمی شدند و هدیه الا تخافوا را به او نمی دادند،چگونه می توانست قسم جلاله بخورد وبگوید والله قسم تاحالا نترسیده ام ؟؟!!

بنابراین یکی از ویژگی هائی که حضرت امام را در تاریخ ایران و اسلام یک فردی نمونه و کم نظیری کرده است همین ایمان و اعتماد کامل به وعده های الهی و استقامت بی نظیر ایشان برسراین عقیده بوده است و حقیقتا این ویژگی و خصوصیت ،جزء خصوصیات لاینفک امام بوده است.

امام نه تنها کلید حل مشکلات کشور را در دستان آلوده ی قدرت های پوشالی و زور گوی دنیا در رأس آنها آمریکا نمی دانست و برآنها صد درصد بی اعتماد بود بلکه آنان را دشمن قسم خورده ی تمام ملت ها خصوصا ملت های مسلمان می دانست و حقیقتا بر علیه آنان قیام کردوبا صراحت فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، اگر آمریکا لااله الا الله هم بگوید ما بازهم او را قبول نداریم زیرا این خدعه و فریب اوست.

حضرت امام خمینی (ره) هرگز اجازه نمی داد این روحیه استکبار ستیزی و ضد آمریکائی در جامعه و مردم تضعیف شود، ایشان یک وقتی در سخنرانی خود فرمودند:

روز شهادت امام مظلوم ما پای نطق و سخنرانی یک نفر آدمی که  با آنها  دوست است کف می زنند و سوت می کشند و آمریکا را از یاد می برند.

خط این بود که کاملا فراموش شود، یک دسته شوروی را طرح می کردند تا آمریکا فراموش شود، یک دسته هم الله اکبر  را کنار می گذاشتند، سوت می زدنند ،کف می زدنند آنهم در روز عاشورا ، خط این بود که قضیه مرگ بر آمریکا فراموش شود.

انشاءالله با پیروی از خط ناب امام نگذاریم خط استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا در جامعه ما تضعیف یا خدائی ناکرده فراموش شود که اگر فراموش شود قطعا سیلی خواهیم خورد و نمی توانیم جواب خون های پاکی که پای ارزش ها و آرمانها که منافع کشور چیزی غبر از اینها نیست ، را بدهیم

این بحث ادامه دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۶
Roholla ataei

اینکه می گویند حضرت امام خمینی(ره) بردلها حکومت دارد، واقعا حرف درستی است، این حرف را هنگامی که انسان روز14 خرداد در حرم مطهر حضرت امام حاضر می شود به عینه مشاهده میکند.

وقتی انسان میبیند زن ومرد ،پیر و جوان باچه شور وحالی از راه های دور و نزدیک، عده ای هم با پای پیاده برای عرض ارادت و تجدید میثاق ،خود را به حرم امام دلها خمینی کبیررسانده اند، متحیر مانده و با خود می گوید، خدایا مگر امام چه کرده است که بعد از26سال ، مراسم بزرگداشتش باچه شکوه و عظمتی برگزار می شود و عشق و محبت امام بزرگوار همچنان در دل مردم شعله ور است ؟!

و حقیقتا جوابی که تک تک مردم می دهند این است که امام یک مرد الهی بود،همیشه با خدا بود و خدا هم همیشه با او بود.

اگر با خدا نبود و خدا هم با او نبود مگر می توانست در مقابل جهان کفر و الحاد بایستد و بگوید نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی؟!

مگر می توانست در برابر ابرقدرت های جهان که در رأس آنها آمریکا بود بایستد و بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؟!

اگر امام (ره)اتکال به قدرت پروردگار و اعتقاد به وعده ی الهی نداشت مگر می توانست یک نظام ظالمانه و غیر عاقلانه 2500ساله شاهنشاهی را ساقط کرده و حکومت و نظامی برمبنای اسلام تأسیس کند که در تاریخ ایران و حتی در تاریخ بعد از صدر اسلام بی سابقه بوده باشد؟!

لذا به تعبیرمقام معظم رهبری ،جا دارد گفته شود امام بزرگوار مصداق بارز جاهد فی الله حق جهاده است، که این عبارت را خداوند متعال در قرآن درباره ی اولیاء دین به کار می برد و رمز دلدادگی مردم به امام که خود دلداده ی پروردگار بود همین است که امام اگرچه فقیه برجسته ای بود،اگرچه فیلسوف بزرگی بود ،اگرچه عارف بالله بود،اما مهم تر از همه امام مجاهد فی سبیل الله بود، در برابر استکبار جهانی قیام کرد و با مدد پروردگار و عنایات اهل بیت علیهم السلام یک سیلی محکمی به گوش استکبار زد که هنوز که هنوز است استکبار گیج آن سیلی است و به همین دلیل دشمنان امام و ملت ایران سخت در صدد این هستند که جواب این سیلی را بدهند و قطعا به هدف شان نخواهند رسید مگر اینکه شخص سیلی زننده و بنیان گذار این نهضت عظیم ضد استکباری را یا تخریب کند و یا تحریف کنند.

به نظر می رسد دشمن از تخریب کردن شخصیت بزرگ حضرت  امام مأیوس شده است ،لذا تنها راهش تحریف آن شخصیت بی نظیر تاریخ است و این تحریف آنقدر خطرناک است که موضوع سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد امام راحل تحریف شخصیت بی نظیرحضرت امام خمینی (ره) بود وایشان فرمودند:

اگرراه امام را گم یا فراموش کنیم یا خدائی ناکرده عمدا کنار بگذاریم ، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

مگر چه جریانی مشغول به کار کردن علیه ارزش های امام و انقلاب هستند که مقام معظم رهبری موضوع سخنرانی خود را تحریف شخصیت امام قرار دادند؟!

مگر چه جریانی می خواهد راه امام را برای مردم گم کند که رهبر می گوید اگر راه امام گم بشود ملت ایران سیلی می خورد؟!

گویا افرادی که در یک دوره ای تلاش در جهت تخریب شخصیت امام را داشتند و علنن اعلام می کردند که تفکرات امام را دیگر باید به موزه سپرد ، الان مشغول تحریف شخصیت امام هستند.

گویا دیدند که نخیر نمی شود تفکر امام را از ذهن مردم و ملت ها و عشق و محبت امام را از دل و جان امت ها بیرون کشید و به موزه ها سپرد ،بنابراین در صدد شدند از امام یک شخصیتی صرفا محترم و تحریف شده ای را به مردم وجامعه ارائه دهند، که این حقیقتا یکی از خطرناک ترین کارهائی است که دشمنان و بد خواهان این انقلاب می خواهند انجام بدهند، و تنها راه مبارزه با این نقشه ی شوم دشمنان این است که مردم با مبانی و اصول امام کاملا آشنا شده و آن را معیار و شاخص تمام فعالیت های خود قرار دهند و این اصول را به راحتی می توان از فرمایشات حضرت امام خصوصا وصیت نامه ایشان به دست آورد.

امام خمینی (ره) در قسمتی از وصیت نامه ی خود خطاب به مردم می فرماید:

من اکنون به ملت های شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غرب ستمگرکافر وابسته است بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده محکم و استوار و متعهد و پایدار پای بند بوده و لحظه ای از شکر این نعمت غفلت نکرده و دست های ناپاک  عمال ابرقدرت ها، چه عمال خارجی و چه عمال داخلی بدتر از خارجی، تزلزلی در نیت پاک و اراده آهنین آنان وارد نکنند.............

و در جای دیگر وصیت نامه ،حضرت امام بخصوص وزرای خارجه چنین وصیت می کنند:

وصیت من به وزرای خارجه در این زمان و زمان های بعد،آن است که مسئولیت شما بسیار زیاد است چه در اصلاح وتحول وزارتخانه و سفارتخانه ها و چه در سیاست خارجی حفظ استقلال و منافع کشور و روابط حسنه با دولت هائی که قصد دخالت در امور کشور ما را ندارند و از هر امری که شائبه وابستگی با همه ابعادی که دارد به طور قاطع احتراز نمایید و باید بدانید که وابستگی در بعض امور هرچند ممکن است ظاهر فریبنده ای داشته باشد یا منفعت و فایده ای در حال داشته باشد لکن در نتیجه ، ریشه ی کشور را به تباهی خواهد کشیدو......

بنابراین یکی از مهم ترین اصول واضح و شفاف حضرت امام، عدم وابستگی به شرق و غرب و ضد استکباربودن ایشان است.

 امیدوارم تمام افرادی که دل سوز اسلام ناب محمدی هستند بر خود واجب کنند تا تمام اصول و مبانی معمار کبیر انقلاب را احصاء کرده وبرای دیگران تبیین کنند،تا باز هم استکباراز ملت سلحشور ایران یک سیلی محکمتری بخورد انشاءالله.      

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۸
Roholla ataei


 

ما متأسفانه در عصر غیبت امام زمان عج الله بسر می بریم و این بزرگ ترین بلائی است که برسر ما مسلمانان آمده است اما اکثراَ نسبت به این مساله غفلت داریم . اینکه ما از امام خود محروم هستیم بزرگ ترین بلاء است و باید برای رفع ابن بلاء کاری کرد، از خدا درخواست کرد وعاجزانه به خدا گفت الهی عظم البلاء خدایا بلاء و گرفتاری بزرگ شده.

و برح الخفاء  :آنچه که پنهان بود بر ملاء شده.

وانکشف الغطاء:پرده ها کنار رفته.

وانقطع الرجاء: امیدها به نا امیدی تبدیل شده.

وضاقت الارض و منعت السماء: زمین با این بزرگی برایمان تنگ شده ونعمت های آسمان برایمان منع شده.

حقیقتا در عصر غیبت بلاء و مشکلات فراوان است، اگر اندکی در مسائل پیرامون  خود نگاهی کنیم قطعا این حرف را تصدیق خواهیم کرد که مسلمانان  و خصوصا شیعیان علی بن ابیطالب و حتی تمام انسان ها به چه بلاهای متعددی گرفتار هستند به گونه ای که مضطر شده و نیاز به یک منجی دارند و آن منجی کسی نمی تواند باشد جزء مهدی زهرا و اگر مردم جهان و شیعیان بخواهند به فرجی برسند باید فرج یوسف زهرا را محقق کنند.

بله باید خودمان فرج امام زمان عج الله را محقق کنیم چراکه اصلی ترین عامل غیبت حضرت خود ما انسان ها هستیم  زیرا اگر ما انسان ها قابلیت پذیرش امام زمان را داشتیم، قطعا خداوند او را بین ما حاضر می کرد.

بنابراین خیلی خطاست که ما خیال کنیم باید بی تفاوت نشست تا امام زمان عج الله خودش ظهور کند، نخیر اینگونه نیست ، تمام انسان ها مخصوصا شیعیان در محقق شدن ظهور امام زمان نفش بسیار بسیار مهمی دارند و شاید بتوان گفت اصلی ترین و تنهاترین نقش را دارند،ما همان قدر که در غیبت مقصریم در ظهور مؤثریم.

به همین دلیل ما در عصر غیبت وظایف گوناگونی داریم که باید به تک تک آنها عمل کنیم و اگر وظایف خود را نمی دانیم موظف هستیم تا نسبت به وظایف خود آگاه شده وآنها را جزء دستورکار زندگی خود قراردهیم.

حقیقتا این مسائل از تمام مسائلی که پیرامون امام زمان عج الله مطرح می شود بسیار مهم تر است زیرا اگر ما وظایف خود را ندانیم و به آنها عمل نکنیم چگونه می خواهیم در سپاه حضرت بوده و سرباز او بشویم؟!

میدان عمل خالی است                 او در پی سرباز است

چون ما همه سرداریم                  سردار نمی آید

ما نسبت به اعمال خودمان ، نسبت به اعمال دیگران ، نسبت به جامعه و حتی نسبت به جهان کفر و طاغوت وظیفه داریم و باید در مرحله ی  اول تمام این وظایف را شناسائی کنیم، که فقط در کتاب شریف مکیال المکارم نزدیک به هشتاد وظیفه برای منتظران امام زمان عج الله  بیان کرده است ودر مرحله ی بعد از خداوند متعال خاضعانه درخواست کنیم تا ما را در انجام آنها موفق کند.

شاید بتوان گفت در میان تمام وظایفی که برگردن منتظران امام زمان عج الله قرار دارد،اولین و مهم ترین وظیفه این است که ما با تمام وجود همت کنیم تا از فساد وگناه دوری جسته و با اعمال زشت خود دل امام زمان را مرنجانیم، زیرا حضرت صاحب الزمان برتمام اعمال و رفتار ما احاطه دارد و قطعا با اعمال زشت ما آرزده می شود،چراکه او امام صالحان و متقین است و ازما انتظار دارد که اهل صلاح و تقوی باشیم.

حضرت مهدی منجی عالم از فساد و گناه است و ما به عنوان یک منتظر حقیقی باید با دوری از فساد و گناه به حقیقت انتظار نائل شویم.امام خمینی رحمة الله علیه می فرمایند:

نامه ی اعمال ما شیعیان بحسب روایات هفته ای دو مرتبه خدمت امام زمان عج الله عرضه می شود و من می ترسم هنگامی که حضرت ، نامه ی اعمال ما را می بیند نعوذ بالله نزد خداوند شرمنده بشود، از اینکه خداوند بگوید اینها شیعیان تو هستند این کارها را کرده اند؟؟!!

آری در ایام میلاد امام زمان عج الله در نیمه شعبان برگزاری جشن وسرور و آزین بندی خیابان ها خیلی پسندیده و نیکوست و باید باشکوه بیشتری هم برگزار شود اما یادمان نرود که امام زمان از ما چه توقعی دارد؟! اگر یادمان رفت ، جشن های ما با اعمالی  زشت مخلوط می شود که خون به دل امام زمان کرده و حضرت را محضر پروردگار شرمنده خواهد کرد.به امید آن روزی که سربازامام زمان بشویم نه سربار او.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۳
Roholla ataei


یک انسان با اختیار خود هم می تواند به اعلی علین برسد و هم می تواند با سوء اختیار خود به اسفل سالفین برسد؛آنقدر می تواند بد بشود که قرآن می گوید کالانعام بل هم اضل می شود.زیرا یک حیوان اگرخسارتی بزند اولا خسارتش محدود است ثانیا ظلم و  خسارت خود را توجیح نمی کننداما یک انسان اگر حیوانیتش بر او غالب شود چنان ظلمی می کند که حد و حساب ندارد و برای ظلم و جنایات خود چنان توجیهاتی  می بافد که مادر جوان مرده را به خنده می اندازد .

دقیقا کاری که امروز آل سعود و آل یهود انجام می دهند از این قبیل است ،طبق برخی آمار ها سعودی ها طی این چند روز جنگ تقریبا 3000 مردم بی گناه و بی دفاع یمن را شهید و مجروح کردند که در این میان شهادت دلخراش زنان و کودکان هم به چشم می خورد که حقیقتا شرم آور است و جالب تر اینکه سعودی های از خدا بی خبر اعلام کرده اند ما برای دین خدا به یمن حمله کرده ایم، این از اون حرف هائی است که خنده بر لب های مادر جوانمرده می آورد، زیرا در جاهلیت قبل از اسلام چهار ماه احترام ویژه ای داشت که مشرکان جاهلی برای مصالحی جنگ وخونریزی را در آن حرام می دانستند ، به گونه ای که  اگر یکی از آنان قاتل پدر وبرادرش را در یکی از آن ماههای  چهارگانه می دید متعرض به او نمی شد تا ماه حرام به پایان رسد ، اسلام هم سنت آنها را امضاکرد و فرمود:ان عدة الشهور عندالله اثنا عشرشهرا فی کتب الله یوم خلق السموات والارض منها اربعة حرم ذالک الدین القیم

اما این سعودی های مشرک نه تنها دستور اسلام را زیر پا گذاشتند بلکه به سنت مشرکان قبل از اسلام هم عمل نکردند ودر ماه مبارک رجب که یکی از ماه های حرام است چنان کودکان و زنان و مردمان بی گناه و بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیدند که شاید بتوان گفت این جنایات  سعودی به نوبه ی خود یکی از کم نظیرترین جنایات تاریخ بشمار برود زیرا سعودی های جانی حتی نگذاشتند کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن برسد، که حقیقتا دل هر انسانی را باهر دین و آئینی به درد می آورد و این کارهای زشت وشنیع چهره ی منفور سعودی ها را بیش از پیش در جهان اسلام و حتی در جهان بشریت منفورتر می کندو قطعا موقعیت خود را در منطقه خراب تر کرده -تازه اگر موقعیتی داشته باشند- و پایه های سست حکومتی خود را سست تر میکند، بالاخره وقتی امور کشوری به دست یک عده جوان بی تجربه ی آلزایمری بیوفتد بهتر از این نمی شود ،احمق ها اعلام آتش بس می کنند اما دقیقا در ایام آتش بس بیش از صدها بار یمن را بمباران می کنند .

خلاصه سعودی ها اگر به این شیوه ی غلط و خبیثی که پیش گرفته اند ادامه بدهند قطعا به مرگ آل سعود می انجامد انشاءالله.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۰
Roholla ataei