مطالعه

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نفوذ و صدور انقلاب اسلامی ایران به ملت های منطقه آنقدر اساسی بودکه منجر شد به یک بیداری اسلامی درملت های مسلمان ،این بیداری اسلامی برای استکبار جهانی حقیقتا یک زلزله ی چند ریشتری بود وابهت و هیمنه ی آنها را بیش از پیش شکست و به اعتراف صریح دوستان و دشمانان ، جلو دار و سردمدار این بیداری اسلامی ، انقلاب اسلامی ایران بود ، یعنی تمام ملت های مسلمان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته و روحیه ی استکبار ستیزی را در خود به وجود آورده و بر علیه مستکبران  قد علم کرده و با آن ها به مبارزه پرداختند .

در یک چنین شرایطی ، استکبار جهانی که در رأس آنها شیطان بزرگ یعنی آمریکا قرار دارد به این نتیجه رسیدند که اگر این حرکت ملت ها را متوقف یا منحرف نکنند، این بیداری اسلامی تا کاخ سفید پیش خواهد رفتو موجودیت استکبار به خطر خواهد افتاد، بنابر این استکبار در صدد یک ضد حمله ای بر علیه بیداری اسلامی برآمد و گروهک نحس و نجس داعش خونخوار را به جان امت های اسلامی انداخت و از طرف دیگر سگ ولگرد خود یعنی رژیم کودک کش صهونیست را بیش از پیش تجهیز کرد تا بتواند یک نسل کشی بی نظیری رادر غزه و فلسطین انجام دهد و متأسفانه این فجایای عظیم اتفاق افتاد و منطقه ی خاور میانه کاملاً تبدیل شد به یک منطقه ای نا امن و بیداری اسلامی تاحدودی به حاشیه رفت  اما علیرغم تمام این جنایت ها باز هم نتوانستند از اقتدار و نفوذ بی نظیر انقلاب اسلامی جلوگیری کنند زیرا ملت هادر همین شرایط سخت هم  از مقاومت و شجاعت انقلاب اسلامی الگو گرفته و در برابر تمام این جنایت ها ایستادگی کرده و نگذاشتند استکبار به هدف دلخواه خوددر منطقه برسد .

در بین تمام این ملت های به پا خواسته یمن خیلی بهتر توانست حرکت اسلامی خود را ادامه دهد و همین امر باعث شد استکبار تمرکز بیشتری روی یمن داشته باشد . سعودی ها هم که ملعبه ی دست آمریکا و غرب هستند خواستند از آب گل آلود ماهی گرفته و با حمله ی به یمن موقعیت خود را در جهان عرب تثبیت کنند که البته از جهاتی هم حق دارند چون وقتی شهرکه شلوغ بشه غورباغه هم هفت تیرکش میشه، اما غافل از اینکه وقتی صهیونیست کودک کش با آن ارتش قوی خود نتوانستند درمنطقه به اهداف شوم خود برسد این سعودی های بی تجربه و عقب افتاده چگونه خواهند توانست در منطقه قدرت و موقعیت خودرا تثبیت کنند، تازه اگر قدرتی داشته باشند که ندارند .

اسرائیل که از لحاظ نظامی قدرت داشت در برابر غزه ی یک وجبی شکست خورد ، این سعودی های بی تجربه و بی قدرت چگونه می خواهند در برابرکشور یمنی که آرزوی شهادت در سینه ی آنها موج می زند پیروز شود ؟؟!!! مضاف براینکه سه کشور مهم یعنی پاکستان ، مصر و ترکیه  که  می توانستند به سعودی ها کمک نظامی داشته باشند تا کنون در برابر اسرارهای سعودی ها مقاومت کرده و حاضر به همکاری نشده اند، بنابر این به دلائل مخلتف سعودی ها در این جنایت بی سابقه ی خود، قطعاً شکست بی سابقه ای خواهند خورد و بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.ان شاءالله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۳
Roholla ataei


فراموش نکنیم که !! شعارامسال را رهبرمعظم انقلاب ، دولت وملت ، همدلی وهمزبانی نامیدند، بنابراین هرحرفی و هراقدامی که بین دولت و ملت بخواهد تفرقه بیاندازد قطعاً محبوب واقعی دشمنان است و برضرر منافع ملی و اسلامی ایران خواهد بود و این همدلی و همزبانی طرفینی است ، دولتمردان محترم هم باید فضائی را برای ایجاد همدلی فراهم کنند.

فراموش نکنیم که !! باید از دولت قانونی جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و اگر هم اشکالی و انتقادی به دولت وارد است ، که وارد است باید کاملاً در قالب انصاف و منطق مطرح شود و منجر به چالشی برای نظام و مردم نشود.

فراموش نکنیم که !! نظام جمهوری اسلامی از آغاز تولدش تا به امروز متکی بر توده های عظیم مردمی بوده است و مردم در این نظام نقش اصلی و اساسی را داشته و انشاءالله در آینده هم خواهند داشت ، بنابر این مردم باید با هوشیاری تمام، مسائل مهم وگوناگون کشور را رصد کرده و از منافع ملی و اسلامی خود با تمام وجود دفاع کنند و نباید لحظه ای بی تفاوت نسبت به مسائل مهم کشور باشند ، زیرا در این شرایط حساس منطقه ای و بین المللی کمترین بی توجهی و بی تفاوتی  مردم کافی است تا کشور را با چالش های بزرگی مواجه کند.

فراموش نکنیم که !! نتیجه ی مذاکرات اخیر منتهی شد صرفاً به یک بیانیه ی مطبوعاتی نه چیزدیگری و این بیانیه ابداً هیچ چیز الزام آوری ندارد ، این مطلب را خود مسئولین و تیم مذاکره کننده گفته اند ، بنابراین هم گفتن توافقنامه کاملاً غلط است و هم گفتن تبریک به یکدیگر کاملاً بی معناست ، چون هنوز که اتفاقی نیوفتاده است !!!!!!

فراموش نکنیم که !! یکی از دلائل مهمی که دولتمردان ما برای مذاکره ی با آمریکا آورده بودند رفع تحریم های ظالمانه ی بود ، به همین جهت اگر بنا باشد توافقی صورت بگیرد و رفع تحریم ها متوقف بشود برچیز دیگری ، چنین توافقی اصلاً قابل قبول ملت نخواهد بود زیرا ظلم به ملت و منافع ملی است ، بنابراین توافقی مورد قبول ملت شریف ایران خواهد بود که اولاً منافع ملی کاملاً تأمین شود ،ثانیا  تمام تحریم ها یکجا لغو شود.

فراموش نکنیم که !! آمریکا شیطان بزرگ است و این شیطان بزرگ ذره ای خیر ما را نمی خواهد و ابداً قابل اعتماد نیست زیرا اهل فریب و خدعه است ، بنابراین ، تیم محترم مذاکره کننده ی ما که فرزندان این انقلاب هستند ، بسیار بسیار باید هوشمندانه با این شیطان بزرگ سرمیز مذاکره نشسته و مراقب باشند فریب فریبکاری های این شیطان بزرگ را نخورند.

فراموش نکنیم که !! در این مسئله ی مذاکرات هسته ای همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرودند ، ما چیز محرمانه و مخفی نداریم و مسئولین باید نخبگان و مردم را در جریان جزئیات آنچه که اتفاق می افتد قرار داده و از نظرات متخصصین و منتقدین هم استفاده کنند .

فراموش نکنیم که !! ما برای این صنعت بزرگ هسته ای که در پیشرفت و توسعه ی جامعه تأثیر بسیار بسیار بالائی دارد، شهدائی تقدیم کرده ایم که ملت و دولت باید با تمام قوا نگذارند این خون های پاک و این صنعت پیشرفته ی هسته ای پایمال بشود.

 شادی روح شهدای هسته ای خصوصاً شهیدان احمدی روشن و شهریاری

                                                                                                        صلوات

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۱۰
Roholla ataei


آبروی اهل ایمان خاک پای مادراست         هرچه دارند این جماعت ازدعای مادر است

آن بهشتی را که قرآن میکند توصیف آن       صاحب قرآن بگفتا زیر پای مادر است

شخصی آمد خدمت پیامبرمکرم اسلام عرض کرد یا رسول الله قسم خورده ام درب بهشت را ببوسم، چه کاری کنم که مساوی آن باشد؟!

حضرت فرمود، پای مادر و پیشانی پدر را ببوس مثل آن است که درب بهشت را بوسیده ای.

حقیقتا زحمات و سختی هائی که یک مادر برای به وجود آوردن فرزند خود می کشد بی نظیر است واحدی طاقت حتی یک لحظه ی آن را جزء خود مادر ندارد. مادری که به تعبیر قرآن از هنگام وضع حمل فرزندش تا از شیر گرفتن فرزندش 30 ماه رنج ومشقت را متحمل می شود، آنجا که فرمود: حمله و فصاله ثلاثون شهرا

واقعاً چگونه می شود جواب زحمات طاقت فرسای مادری را داد که بعد ازاین همه سختی ، هر وقت فرزند ، مادر خود را صدا می زند تنها جوابی که از مادر خود می شنود: جانم مادر است.

شخصی آمد محضر رسول خدا سوال کرد، حق مادرچیست؟ً!

حضرت فرمود: هیهات هیهات ، اگر بشمارش شن های کوه ها و قطرات بارانی که از اول دنیا به زمین آمده به مادر خدمت کنی مساوی نمی شود با یک روزی که مادر تو را در رحم خود حمل نموده است.

به جرأت می توان گفت وجود مادر یکی از بزرگ ترین نعمت های خداوند متعال است ، آنقدر این نعمت بزرگ است که حضرت رسول فرمودند هیچ فرزندی به والدینش بنظر مهربانی نمینگرد مگرآنکه او را به هر نگاهی یک حج قبول شده نزد خدا باشد.

راوی سوال کرد آیا این ثواب برای کسیکه روزی صد بار بر پدر و مادر نظر کند هست؟!

رسول خدا فرمودند: بلی اگر کسی صدبار با رأفت نظر کند خداوند ثواب صد حج را به او خواهد. و در مقابل هم اگر خدائی نا کرده کسی نگاه غضبناک و خشم آلود به پدر و مادر داشته باشد حضرت صادق علیه السلام فرمودند : خداوند نماز او را قبول نخواهد کرد ، اگرچه پدر و مادر به او ظلم کرده باشند.

نوجوانان و جوانان عزیز و همه کسانی که از نعمت بزرگ پدر و مادر برخوردار هستیم بدانیم که سنت الهی اینگونه رقم خورده است که اگر کسی به پدر و مادر خود بی ادبی و بی احترامی کند در همین دنیا چوب خواهد خورد و عقاب سنگینی را در همین دنیا خواهد دید، پیغمبر اسلام فرمودند که سه گناه است که عقوبت یکی از آنها بی ادبی و بی احترامی به پدر و مادر و عاق والدین است.

 بیائیم همه با هم اقتداء کنیم به امام حسن و امام حسین علیهما السلام و در این ایام فرخنده ی میلاد با سعادت بانوی نمونه ی عالم حضرت فاطمه زهرا سلا م الله علیها دست و پای مادر خود را بوسیده و تا آخرین لحظه ی عمرمان لحظه ای به این نعمت بزرگ خداوند بی احترامی نکنیم تا انشاءالله دنیا و آخرت شیرینی داشته باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۰۰
Roholla ataei


رفته بودم بیمه ی تأمین اجتماعی تا دفترچه ی بیمه ی خودم رو تمدید کنم یک شخصی برگشت به مسئول مربوطه گفت : آقا ببخشید چرا یه بار دفترچه رو پنج ساله تمدید می کنید یه بارم پنج ماهه مگه حساب کتاب نداره ؟!

طرف جواب داد : یعنی میخوای بگی تأمین اجتماعی ضعیف عمل کرده ؟! نخیر آقا همش تقصیر استکبار جهانی است .

من که خندم گرفته بود یه دفعه دیدم یکی از مسئولین تأمین اجتماعی گفت : آقاجان این مسأله چه ربطی به استکبار جهانی داره ؟ آقای فلانی مقصره که کارشو درست انجام نداده .

حقیقت مطب این است که اگرچه استکبار جهانی خیانت های زیادی را علیه ملت ایران داشته و دارد خصوصا در عرصه ی اقتصادی ، اما نمی شود تمام مشکلات اقتصادی موجود کشور را گردن دشمن انداخت  ، زیرا اولا : از دشمن توقعی غیر از دشمنی نیست ، ثانیا : اگر مردم و مسئولین کار خودشان را درست انجام بدهند اکثر نقشه های دشمن نقش بر آب می شود .

حقیقتا اگر مردم و مسئولین تدبیر اقتصادی داشته باشند نه تذبیر اقتصادی بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد؛  زیرا اسراف ، منابع عظیم جامعه را از قبیل نفت و منابع معدنی و غیره... هدر خواهندداد ، هرچند منابع و سرمایه های کشور زیاد باشد ، حضرت علی علیه السلام می فرمایند : الاسراف یفنی الجزیل : اسراف ثروت های زیاد را هم به فنا می دهد .

کشور ما ایران متأسفانه یکی از مسرف ترین کشوهای جهان است که حقیقتا همین اسراف یکی از عوامل بسیار مهم مشکلات اقتصادی و عدم پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون شده است . خیلی جای تأسف دارد که مصرف سالانه ی نان در ایران 6 برابر مصرف سالانه ی نان در جهان است و  همچنین است بنزین ، یا مصرف آب در کشور ما دو برابر مصرف میانگین جهانی است ، آمار دقیقی را که رهبر انقلاب در سال 88  بیان کردند این بود که  تلفات آب در مصرف خانگی تا حدود 22 درصد است ، این فقط در مصرف های خانگی است حالا مصرف در کشت و صنعت که جای خود دارد .

این اسراف ها در حالی است که وزارت نیروی ما می گوید تنها 55 درصد مخازن سدهای کشور آب دارد و برداشت های بیرویه از منابع زیر زمینی؛  نشست زمین های دست کم 300 دشت کشور را تهدید می کند ، که متأسفانه همین برداشت های بی رویه و غیر منطقی که عمدتا هم از مناطق مرکزی می باشد سبب تشدید شوری منابع آب گشته و در نتیجه موجب افزایش شوری خاک ها شده و عملکرد محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه می کند و همین کافی است تا اقتصاد ما ضربه ی اساسی بخورد .

کشور ما مجموعا مصرفش در انرژی و حامل های انرژی مثل نفت و گاز و غیره ... بیش از دو برابر متوسط جهانی است .

 اسراف های دیگری که در کشور ما انجام می گیرد در مراسمات و مهمانی هاست که چه ریخت و پاش هایی که نمی شود چه بین مردم و چه بین مسئولین ، متأسفانه اسراف در بین مسئولین کشور هم دیده می شود ، اعم از ریخت و پاش ها و جلسات و  همایشات غیر ضروری  که هزینه های گزافی را به دنبال دارد . این اسراف ها حقیقتا ضربه ای اساسی به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی که حمایتی هم از آن نمی شود وارد می سازد .

حالا بماند که اسراف در مکتب اسلام یکی از گناهان کبیره شمرده می شود . به امید آن روزی که مسئولین و مردم تدبیری در اقتصاد کنند .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۱
Roholla ataei

حقیقتاً انسان احساس غرورمی کند وقتی مشاهده می کند ایرانی که در یک زمانی حتی در کوچک ترین محاسبات منطقه ای و بین المللی به حساب نمی آمد و ملعبه ی دست غرب و شرق بود، حالا به جائی رسیده است که تمام دنیا متوجه او شده است وتیتر تمام خبرهای دنیا مسائل گوناگون ایران، من جمله مسئله هسته ای ایران شده است.

واقعاً جای فکر و تأمل دارد، مگر چه اتفاقی افتاده است، ملتی را که سالیان سال تحقیر می کردند و می گفتند شما حتی نمی توانید یک آفتابه گلی بسازید ، حال به انرژی صلح آمیز هسته ائی دست یافته که غرب و اروپا را پای میز مذاکره کشانده است وآمریکا تنهاترین راه حل برای  حفظ منافع خود را مذاکره دانسته است ، این حرفی است که رئیس جمهور آمریکا بعد از قرائت بیانیه  لوزان گفت .

اوباما با صراحت تمام گفت : آمریکا در برابر ایران سه راه، بیشتر نداشت ، 1- حمله ی نظامی ؛که این گزینه ایران را فقط چند ماه به عقب می انداخت .

2- تحریم های اقتصادی ؛ که این هم بی اثر بود و 3- مذاکرات ؛ که ما هم این گزینه را انتخاب کردیم.

بنابراین پر واضح است که آمریکا بیش از همه محتاج به این مذاکرات بوده است ، زیرا ملت بزرگ ایران با مقاومت بی نظیر خود و مسئولین و دولتمردان ایران هم با تدبیر و شجاعت خود تحریم های ظالمانه ی آمریکا را نه تنها بی اثر کرده بودند ، بلکه در همین دوران تحریم به پیشرفت های چشم گیری در عرصه های گوناگون رسیدند .

خب حالا سؤال این است که ایرانی که هیچ احتیاجی به مذاکرات نداشته و در دوران تحریم ها هم به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته ، چرا به پای میز مذاکره رفته است ؟!

اگر هر انسان عاقل و منصفی اندکی تأمل کند قطعاً این جواب را تصدیق خواهد کرد که تنهاترین دلیل ایران این بود که منطق صلح و صفای خود و منطق زور و جفای آمریکا و غرب را به گوش جهانیان برساند و حقیقتاً این اتفاق افتاد ، مردم ایران و جهان کاملاً چهره ی زورگویی و زیاده خواهی مقامات آمریکا را دیدند. جهان مشاهده کرد که آمریکا چقدر حرف های متناقض و مزورانه می زند ، اما مقامات ایرانی با چه صداقت و شجاعت بی نظیری وارد صحنه شدند و با رهنمود های حکیمانه ی  مقام معظم رهبری و کار و تلاش بی وقفه ، توانستند در نهایت به یک بیانیه ای در لوزان برسند ، که این بیانیه تنهامخالفت نتانیاهو نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل را به دنبال داشت که البته او هم حق دارد نگران باشد ، زیرا امنیت اسرائیل در هر صورت به خطر خواهد افتاد ، چه توافق بشود و چه توافق نشود ؛ زیرا آنها خوب می دانند که نظام جمهوری اسلامی ایران از چنان قدرتی برخوردار است که اسرائیل را در صف دشمنان خود به حساب نمی آورد و اگر از اسرائیل کوچکترین خطائی سر بزند ، جمهوری اسلامی اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد .

در پایان لازم است از تیم مذاکره کننده که از فرزندان این انقلاب هستند تشکر کنیم ، که توانستند با مقاومت خود از منافع ملی کشور عزیزمان ایران دفاع کرده و چهره ی زورگویی و زیاده خواهی آمریکا را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند .

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۱۹
Roholla ataei