مطالعه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است


آیا امام حسین(ع) با ابن سعد مذاکره کرد؟!

عده ای متأسفانه معلوم نیست که چه خیری از دشمنانِ قسم خورده ی اسلام و بشریت دیده اند که تمام امورات و مسائل کشور را می خواهند با دستان خون آلود و کثیف استکبارجهانی خصوصاً آمریکای مَکار و جنایت کار،حل و فصل کنند که ای کاش اقلاً حل و فصل هم می شد!!!!

استکبار و آمریکای کودک کشی که کُشتن انسان های بی دفاع و مظلوم جزءِ خوی حیوانیشان می باشد و جان انسان ها ذره ای برای آنها ارزش ندارد وبرایشان هیچ مذهب و نژادی هم فرقی نمی کند!!! چگونه می تواند برای پیشرفت و توسعه کشورمان وحل مشکلات اقتصادی و غیره نقش آفرین باشد؟؟!!

چرا عده ای این واقعیت روشن را نمی فهمند؟!! ویا چرا خود را به نفهمی می زنند؟؟!!

و چرا این نفهمی خود را با اَنحاء مختلف در جامعه القاء می کنند؟؟!!

و متأسفانه برای همراه کردن مردم عاشورائی ایران اسلامی با تفکرات انحرافی و دشمن شادِ خود از تاریخ عاشورا و امام حسین علیه السلام هم سوء استفاده کرده و امام حسین را که مصداق اَتَمِّ مبارزه با طواغیت و جنایت کاران عالم است،خرج سیاست های غلط خود می کنند؟؟!!

آیا این ظلم به تاریخ اسلام نیست؟؟!!

آیا این ظلم به حسین بن علی علیه السلام که برعلیه کاخ نشینان وظالمان عالم قیام کرد نیست؟؟!!

آیا این که بگوئیم امام حسین اهل مذاکره بود البته مذاکره به معنای بِده و بستان که این روزها در عُرف جامعه مرسوم است، خیانت به اسلام و نظام اسلامی نیست؟؟!!

کجا امام حسین علیه السلام با ابن سعد مذاکره و مصالحه کرد؟؟!!

خب اگر امام حسین علیه السلام با طاغوت زمان خودشان مذاکره کرده است آنهم به نحو بُرد بُرد باید معلوم باشد چه داده است و چه گرفته است؟!

چون مذاکره ی به معنای امروزی یعنی معامله بنابراین بدیهی است که باید درتاریخ ثبت شده باشد که حسین بن علی دراین معامله ی بُرد بُرد چه امتیازی داده اند و چه امتیازی گرفته اند؟!

آنچه که در تاریخ ثبت شده و جزءِ مُسَلَّماتِ تاریخ است امام حسین علیه السلام ابن سعد را نصیحت کردنند تا به صراط مستقیم هدایت شود.

امام حسین علیه السلام شخصی را نزد ابن سعد فرستاد وخطاب به ابن سعد فرمود:

إِنّی اُریدُ أَن اُکَلِّمَکَ فَاَلقِنی اللَّیلَةَ بین عَسکَری وَ عَسکَرِکَ

 با تو سخنی دارم ، امشب میان دو  لشکر به دیدارم بیا.

عمربن سعد با بیست سواره آمد محضر امام حسین وحضرت به جزء برادرش عباس علیه السلام و پسرش علی اکبر به تمام اصحابشان  دستور دادند تا بروند،آنوقت امام علیه السلام خطاب به عمربن سعد فرمود: ابن سعد! وای برتو! آیا از خدائی که بازگشت به سوی اوست نمی ترسی؟!

آیا با من که خود می شناسی کیستم می جنگی؟!اینان را رهاکن و با من باش که این تورا به خدا نزدیک کند.

اما عمربن سعد گفت:می ترسم خانه ام را ویران کنند.

حضرت فرمود:من خانه برایت می سازم.

عمربن سعد گفت: می ترسم اموالم را ببرند.

حضرت فرمود:از اموال حجاز خود بهتر از آن را به تو می دهم.

عمربن سعد گفت:بر زن و بچه هایم می ترسم.

حضرت فرمود:من سلامت ایشان را تضمین می کنم.

اما بازهم عمربن سعد در نهایت نپذیرفت و بیچاره دنیا و آخرت شد.

مذاکره امام حسین با ابن سعد اینگونه بوده است نه این که العیاذ باالله حضرت بخواهد از ناحیه ضعف و برای حل مشکلات خود و جامعه اسلامی  با ابن سعد مذاکره کند وامتیازات گزافی بدهد تا اندک امتیازی کسب کند و اسمش را هم معامله ی بُرد بُرد بگذارد.

نخیرابداً چنین معامله ای را تاریخ برای امام حسین در برابر عمربن سعد و دشمنان ثبت نکرده است و اگرکسی به بخواهد از روی نفهمی و اغراض سیاسی و غیره چنین چیزی را به سیدالشهداء که شعارشان هیهات من الذلة و عدم بیعت با یزیدِ فاسق  بود نسبت بدهد قطعاً به ساحت مقدس اربابِ بی کفن اهانت کرده وچه بسا مرتکب گناه کبیره شده باشد.

البته ملت شریف ایران بصیرت و اسقامت خود را در مکتب سید الشهداء از آقا ابوالفضل به خوبی یاد گرفته است و بارها ثابت کرده اند که والله اِن قَطَعتُم یَمینی اِنِّی اُحامی اَبداً عن دینی.

والله قسم اگر دستانمان قطع بشود دست از حمایت دین و رهبرمان برنمی داریم، چه برسد به اینکه بخواهیم با شیطان بزرگ دست بدیهم.

 

  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
Roholla ataei


این فاجعه نه تنها بی کفایتی و بی لیاقتی سعودی ها را نسبت به مدیریت حرمین شریفین به اثبات رساند بلکه ثابت کرد سعودی ها خائن حرمین شریفین و ضیوف الرحمان هستند،چراکه شاهدان عینی منا می گویند مأموران سعودی می دیدندکه حُجاج چگونه با تَضرُع طلب آب می کردنند اما آنها فقط می خندیدند!!!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۱۳:۵۰
Roholla ataei

هروقت انسان ها با مشکلاتی مواجه شوند طبیعتاً در صدد حل مشکل برآمده و می خواهند به نحو احسن از بحران خارج شوند که به اصطلاح می گویند طرف به دنبال فرشته ی نجات است.
کاملاً بدیهی است که این فرشته نجات کسی می تواند باشد که دل سوز و خیرخواه انسان باشد و هر انسان عاقلی هم برای حل مشکل خود سراغ یک چنین انسانی می رود، نه سراغ کسی که اتفاقاً او برایش مشکل درست کرده و به هر بهانه ای به دنبال اذیت آزار است، هیچ انسان دارای عقلِ سلیمی سراغ چنین آدمی نرفته ونه تنها اورا فرشته نجات خود معرفی نمی کند بلکه به همه می گوید او در حق من ظلم کرده و زندگی من را با چالش مواجه کرده است.
درمسائل گوناگون مِن جمله مسائل اجتماعی،سیاسی ،فرهنگی اقتصادی، نظامی دقیقاًهمین مطلب مطرح است چراکه قطعاً در یک جامعه هم ممکن است مشکلاتی متعدد پیش بیاید که مردم و مسئولین آن جامعه برای حل مشکل خود به فکر چاره هستند و مطمئناً سراغ مشکل گشا می روند نه سراغ کسی که مشکل ساز بوده است.
از هنگامی که مردم عزیز ایران تصمیم گرفتند مُستَقل باشند و از یوق سلطه گران خارج شوند وشعار آزادی را سر دادند، استکبارجهانی که در رأس آنها شیطان بزرگ یعنی آمریکای جنایت کارمی باشد با تمام قوا شروع کردنند به مشکل آفرینی برای مردم عزیز ایران که جنایات متعدد ومتنوع آنها مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از سال۳۲با کودتای ۲۸ مرداد آغاز شد، مأموران آمریکائی که اسم و رسم و خصوصیاتشان هم کاملا مشخص است رسماً آمدند ایران ، با چمدان هائی پر از دلار و با افرادی اراذل و اوباش حکومت دکتر مصدق را سرنگون کردند،آمریکا با این اقدام خبیث خود،دشمنی خودش را با ایران رسماً آغاز کرد که متأسفانه تا به امروزاین دشمنی ادامه دارد.
نکته بسیار مهم این است که آمریکا لحظه ای از دشمنی کردن با ملت ایران نه تنها دست بر نداشته بلکه تشدید هم کرده است.
البته این شیطان بزرگ در هر زمانی و درهر برهه ای به گونه ای خاص عمل کرده است تا بتواند ضربه ی بیشتری را برملت ایران وارد سازد مثلاً در برهه ای از زمان باکودتاهای نظامی و ترور کارخود را پیش می برد که ما فقط هفتده هزار شهید ترور داریم که این هفتده هزار غیراز شهدای جنگ تحمیلی است،خب این مگر شوخی است؟!
آمریکا فقط در بحث ترور تا به امروز هفتده هزار نفر ازبهترین مردان و دانشمندان این مرز وبوم را کشته است که هر کدامشان می توانستند برای اعتلای اسلام وپیشرفت کشور عزیزمان ایران بهترین نقش ها را ایفا کنند.
در ماه شهریور سال ۵۹جنگ تحمیلی علیه کشورمان آغازشد که درصِفر تا صد این جنگِ نابرابر آمریکا حضور فعال داشت و هدفشان هم چیزی جزء از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران نبود وخدا می داند که چه قد کشور را ویران کردند وچه فجایائی را به وجود آوردند که باقطع نظراز فجایع ناگفتنی فقط می توان گفت آمریکا به وسلیه صدام دیوانه نزدیک به سیصد هزارنفراز بهترین جوانان،مردان،زنان و حتی کودکان ما را کشت و…….
آنوقت با وقاحت تمام حزب الله لبنان راکه حقیقتاً مدافعان ملی و اسلامی هستند در تبلیغات شیطانی خود تروریست معرفی می کند!!!
حزب الله تروریست است؟؟!!
حزب الله تروریست یا سگ ولگرد آمریکا در منطقه یعنی رژیم نحس ونجس کودک کش صهونیسم که اگر روزانه زن و مرد و کودک را نکشند خواب به چشمان کثیفشان نمی آید؟؟!!
وجالب تر این است آمریکا ،ایران اسلامی را به جُرم حمایت از حزب الله لبنان تحریم اقتصادی می کند و هزاران مشکل دیگر به وجود می آورد.
خب حالا با این اوصاف چطور می شود آمریکائی را که جنایاتش نسبت به مردم عزیز ایران و نظام اسلامی، بی حد وعدد است فرشته ی نجات دانست که متأسفانه یک عده ای بی وقفه تلاش می کنند تا چهره ی جنایت کار و خبیث آمریکا را بَزَک کرده و فرشته نجات معرفی کنند تا درجامعه اینگونه القاء شود که گویا کلید حل تمام مشکلات اقتصادی و.کشور در دست آمریکاست.
قطعاً اگر هرکسی در هر پست و مقامی که باشد چنین القائی کند خائنِ به این مملکت و مردم خواهد بود چراکه آمریکائی که خودش تمام این مشکلات عدیده را برای ملت شریف ایران به وجود آورده است ابداً حَلّالِ مشکلات ما نخواهد بود بلکه می خواهد با این روش شیطانی خود که دم از خیرخواهی ملت ایران می زند عده ای از ساده لوحان را فریب داده ودر عرصه های مختلف نظام رخنه کرده و مشکلات اساسی دیگری را برای مردم و نظام اسلامی ایجاد کند تا بتواندجمهوری اسلامی را استحاله کرده و فقط نامی ازجمهوری اسلامی باقی بماند که البته این درصورتی است که نتوانند نظام اسلامی را از بین ببرند.
بدون تردید هدف آمریکا از این قضیه برجام چیزی غیر ازاین نبود که انشاءالله با بصیرت و هوشیاری مردم عزیزمان و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حفظه الله تمام این نقشه های شیطانی،شیطان بزرگ نقش برآب خواهد شد و نه تنها نظام اسلامی ازبین نخواهد رفت بلکه شیشه عمر استکبار جهانی به زودی زود خواد شکست،اِنَّهُم یَرونَه بَعیداًونَراه قَریباً

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۷
Roholla ataei